نکات مهم در هنگام تحویل سفارش

نکات مهم در هنگام تحویل سفارش

 

نکات مهم در هنگام تحویل سفارش

مشتری موظف است هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی ، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید .

توجه : در صورتیکه مشتری بدون تطبیق دادن سفارش با کالا ، آن را از بسته بندی اولیه خارج نماید، حتی در صورت مغایرت امکان عودت وجود ندارد.
مشتری موظف است در هنگام تحویل گرفتن سفارش ، تمام کالاهای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرد .

تبصره : کالاهایی که در رسید تحویل آن قید شده است که نباید از بسته بندی خارج گردد (مانند: کولر گازی ، تلویزیون ، سینما خانگی و … ) ، از این مورد مستثنی هستند . در این موارد مشتری صرفاً می بایست سلامت بسته بندی کالا را بررسی و آن را تحویل بگیرد . چنانچه بسته بندی دارای مشکل یا ایراد باشد و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد ، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید .

توجه : در زمان ارسال کالا توسط شرکتهای پستی ، مشتری موظف است در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا ، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دچار ایراد گردیده باشد ، ضمن تحویل نگرفتن آن ، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد . در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری ، رسید پستی (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نمایید ، هیچ اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا قابل قبول نخواهد بود و فروشگاه مسئولیتی در قبال مشکلات بعدی نخواهد داشت ، زیرا علیرغم اینکه کالا تا سقف ممکن بیمه گردیده است ، به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است ، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت وجود ندارد .

تعریف تحویل ظاهری : تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی گردد و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد ، تحویل گرفته باشد .
هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود ، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت، بدین منظور به مشتریان توصیه می گردد قبل از امضاء نمودن رسید تحویل کالا ، به دقت ظاهر کالا را بررسی نموده و در صورتیکه کوچکترین ایرادی داشت ، از تحویل گرفتن سفارش خودداری و موضوع را بلافاصله به فروشگاه اطلاع نمایند .

در این موارد فروشگاه بلافاصله کالا را برای مشتری تعویض و در صورتیکه موجودی آن تمام شده باشد، به صلاحدید مشتری کالا را با مدل مشابه تعویض یا وجه مشتری را عودت می نماید . در این حالت مشتری هیچگونه هزینه مازادی پرداخت نخواهد کرد .
طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آن آنلاین بوده است ، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده ، اجباری است . چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده ، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد ، باید از طریق پنل ، ایمیل یا پیامک ، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید ، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود .
طبق قوانین فروشگاه ، در سفارش هایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است ، قبل از تحویل کالا، ابتدا لازمست که وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد . پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس آن را تحویل بگیرد ؛ پس از تحویل ظاهری مشتری تا ۱۰ روز فرصت خواهد داشت تا کالا را از نظر فنی بررسی نماید .

در صورت وجود هر گونه مشکل فنی ، کالا مشمول قانون ۱۰ روز تضمین طلایی تعویض می گردد .

شرایط راه اندازی و استفاده از کالای خریداری شده :

کالاهای خریداری شده از نظر امکان راه اندازی و استفاده به ۲ دسته تقسیم می شوند:

کالاهایی که صرفاً باید توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش نصب و راه اندازی گردند .

در این موارد مشتری تحت هیچ شرایطی نباید کالا یا دستگاه را شخصاً راه اندازی و استفاده نماید ، زیرا در اینصورت گارانتی کالا یا دستگاه باطل خواهد شد. در این موارد مشتری می بایست با خدمات پس از فروش تماس گرفته و تقاضای نصب نماید .
کالاهایی که توسط خود مشتری قابل راه اندازی و استفاده بوده و نیازی به تماس با خدمات پس از فروش برای نصب و راه اندازی ندارند .

نکات مهم در هنگام تحویل سفارش

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *